Opublikowany w Uncategorized

Gry dydaktyczne w nauce języka angielskiego

W jaki sposób urozmaicić najmłodszym dzieciom naukę języka angielskiego? Chyba znalazłam odpowiedź!

Gry i zabawy dydaktyczne w nauce języka obcego mają dużą wartość edukacyjną.  Motywują dzieci do mówienia, a czasem trudno jest „zmusić” dziecko, aby powiedziało coś w języku obcym. Poprawiają umiejętność słuchania, wydłużają czas koncentracji i uwagi. Dzieci wynoszą dużą korzyść z gier czy zabaw- uczą się rywalizacji, współzawodnictwa.

Jestem mamą czterolatka i mimo,że sama uczę dzieci w szkole…. nie potrafiłam zdecydować się na to, w jaki sposób zachęcić moje dziecko do nauki języka angielskiego.  Aż nagle odkryłam PLAY ME AND LEARN. Są to świetne pomoce dydaktyczne do nauki języka angielskiego dla dzieci przedszkolnych i szkolnych.

Najpierw zajęliśmy się  KIDDO MINI PACK. Są to tzw Flascards – tematyczne karty obrazkowe. Dzięki temu ,że karty nie „ślizgają” się po podłodze, można po nich skakać i biegać, co przy ruchliwym dziecku jest nieodzowną pomocą 😉

Zaczęliśmy od wprowadzenia pojedynczych słów dotyczących JEDZENIA -FOOD. Synek sam rozłożył karty i zagraliśmy. Na moje hasło „jump”, Maks skakał po kartach. Kiedy zawołałam „SOUP”, starał się szybko odnaleźć właściwy obrazek i na nim stanąć.

SONY DSC

 

Bawiliśmy się w sklep! Mama kupowała pyszne jedzenie, a synek sprzedawał. Wprowadziliśmy też wyrażenia „Good morning” i „Goodbye”

SONY DSC

 

SONY DSC

 

 

PLAY ME AND LEARN to również uwielbiane przez dzieci piosenki i rymowanki. Co mi się bardzo spodobało to książeczka znajdująca się wewnątrz opakowania, która zawiera nie tylko teksty piosenek, ale także sugerowane gesty, które pomogą waszym dzieciom łatwiej i szybciej zapamiętać treść piosenki.  Jest również słowniczek i nagrania karaoke.

SONY DSC

 

SONY DSC

 

Na koniec coś, czego mnie jako nauczycielce najbardziej brakowało. KARTY PRACY 🙂 Nie znam dziecka, które nie lubiloby rysować, malować, wycinać. To coś dla nich. Mam tam wszystko to, co mały artysta potrzebuje przy nauce języka obcego. Mój Maks szczęśliwy…

SONY DSC

 

SONY DSC

 

SONY DSC

 

SONY DSC

 

 

Jeśli chcecie poznać więcej świetnych pomocy dydaktycznym odsyłam was TUTAJ

