Nauczanie języków obcych w szkole podstawowej nie byłoby często możliwe bez komputera i technologii komunikacyjnych. Wykorzystywanie audiobooków, podkastów, blogów, filmów wideo, prezentacji multimedialnych czy awatarów na zajęciach z języka angielskiego czy francuskiego staje się coraz powszechniejsze. W poznawaniu nowych mediów wspomagają nauczycieli liczne ośrodki doskonalenia oraz instytucje i organizacje pozarządowe, proponując udział w projektach i programach edukacyjnych oraz szkoleniach, warsztatach i kursach online. W ramach tych programów i szkoleń, nauczyciele poznają nowe narzędzia, dzięki którym mogą zaprojektować pomoce dydaktyczne i zrealizować własne innowacyjne pomysły prowadzenia zajęć lekcyjnych. Dowiadują się też, jak wykorzystywać programy i narzędzia w procesie nauczania i uczenia się, do rozwijania kreatywności uczniów oraz ich motywowania (np. do przygotowywania różnorodnych wypowiedzi).
źródło: http://www.ceo.org.pl/
Pod pojęciem technologii informacyjnych i komunikacyjnych (w skrócieTIK, z ang. Information and communication technologies (ICT), zwane zamiennie technologiami informacyjno-telekomunikacyjnymi, technikami informacyjnymi lub teleinformatycznymi) kryje się rodzina technologii przetwarzających, gromadzących i przesyłających informacje w formie elektronicznej.
Strona http://www.oxfordowl.co.uk/ zawiera pakiet audiobooków, które możemy oczywiście słuchać online,a także obejrzeć przy okazji bajkę. Śliczna sowa uczy dzieci literować w języku angielskim, sa również gry i zabawy anglojęzyczne!
Kolejnym swietnym narzędziem internetowym do nauki języka jest strona http://www.voki.com
Avatary na Voki tworzy się w bardzo prosty sposób; pomagają one uczniom zachować anonimowość, dzięki czemu młodzi ludzie mogą poczuć większą pewność siebie, jeśli mają obawy przed mówieniem w języku obcym.
LearningApps.org jest aplikacją Web 2.0 wspierającą proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów. Istniejące moduły mogą być bezpośrednio wykorzystywane w nauczaniu, lub też zmieniane lub tworzone przez użytkowników w Internecie. Celem jest zebranie aplikacji wielokrotnego użytku i udostępnienie ich publicznie. Aplikacje nie zawierają zatem żadnych specjalnych ram lub konkretnego scenariusza lekcji: są ograniczone wyłącznie do interaktywnej części. Aplikacje nie stanowią zatem jednostki lekcyjnej, lecz muszą być osadzone w odpowiednim scenariuszu nauczania.
SMILEBOX.COM
SMilebox był do niedawna narzędziem do robienia ciekawych i kreatywnych albumów,które można było udostępniać lub drukować. Z programu można korzystać online lub offline,po uprzednim ściągnięciu go na swój komputer. Program ma specjalnie stworzoną bibliotekę do której wrzucamy swoje zdjęcia. Z nich tworzymy kartki, albumy…
SMILEBOX to również narzędzie do tworzenia spersonalizowanych kalendarzy, kartek, slideshows,collages, czy Facebook Covers!
WALLWISHER.COM
Narzędzie o nazwie WALLWISHER.COM, nawiązuje do znanych z biur tablic korkowych, ale nie tylko. Narzędzie jest darmowe i umożliwia dzielenie się informacjami, przeżyciami i nawet organizację eventów, czy projektów. Wszystko zależy od pomysłowości twórcy.
Spotkajmy się na wspólnej WALLWISHER 🙂
http://padlet.com/wall/anglokid
Strona PBS KIDS to zbiór m.in gier, filmików z ulubionymi postaciami z bajek naszych dzieci.
Możemy ćwiczyć z naszymi pociechami język angielski wraz z psem Martą z bajki „Marta mówi”, pieskiem Cliffordem, czy ciasteczkowym potworem z Ulicy Sezamkowej”.
Z menu głównego wybieramy ulubioną postać naszego dziecka.
Możemy czytać i słuchać bajek:
Mozemy grać w najróżniejsze gry,ćwicząc wymowę czy słownictwo.
Czy ćwiczyć matematykę, licząc po angielsku!
Nauka języka angielskiego z bohaterami Ulicy Sezamkowej
Kto z was pamięta serię Ulicy Sezamkowej? Dzięki tym krótkim epizodom nie jedno dziecko uczyło się języka angielskiego. Każdy odcinek poświęcony był literce lub cyferce!
Dziś za pomocą strony internetowej http://www.sesamestreet.org możemy powrócić na naszą ulubioną ulicę!
Możemy kolorować online: http://www.sesamestreet.org/games/art
Na stronie mamy do dyspozycji rownież gry, piosenki.
Mozemy takze wybrać konkretnego bohatera
http://www.prezi.com –>Robi wrażenie na odbiorcach i jest niezwykle intuicyjnym i łatwym w obsłudze programem do robienia efektownych i efektywnych prezentacji multimedialnych. Mowa oczywiście o Prezi.com, która zyskuje sobie w edukacji coraz większą popularność. To zupełnie nie dziwi – Prezi należy do tego typu wynalazków, bez których – jeśli zacznie się ich używać – nie sposób wyobrazić sobie pracy. Jest to narzędzie tak dalece odbiegające od toporności i skomplikowania nieśmiertelnego programu Power Point, że doprawdy trudno przecenić jego zalety.
więcej informacji na http://www.edunews.pl
TodaysMeet.com
Todays Meet is a Web 2.0 tool that is free, requires no logins, and works off of any iDevice. It allows teachers to instantly create a virtual room for students to speak up. The tool can be used for discussions, brainstorming, preflecting, formative assessment, and even exit tickets. Responses are limited to 140 characters or less (much like Twitter). This type of online response is considered micro-blogging due to the size of the post.
CREATIVE WRITING TOOLS
Letter Generator to świetna strona, dzięki której wasi uczniowie,czy dzieci, nauczą się jak
napisać list po angielsku i poznają jego części.
Storybirds to krótkie opowiadania inspirowane sztuką, które można tworzyć i dzielić się nimi na
dowolnym urządzeniu.
BoomWriter
Nauczyciel wybiera początek opowieści lub wstawia swój własny pierwszy rozdział, a uczniowie
wykorzystują swoje umiejętności, wiedzę i kreatywność i przekazują dalej kolejny kawałek.
TikaTok stwarza możliwość samodzielnego wykonania książki, a nawet opublikowania jej.
Mądra cyfryzacja
Jak przygotować prezentację? Jak nie łamać praw autorskich? Program AKTYWNA EDUKACJA przygotował samouczki dla nauczycieli!
informacje ze strony http://samouczki.ceo.org.pl/
Do pobrania: